12e bilden: En bild på din vardag

Ehh ja dom ser ju ganska olika ut men för det mesta så sitter jag väl vid fb eller är ute=)






Mina tankar går till er!!<3

Häst avled efter trafikolycka

En personbil har kört på en häst i Bergsbyn, Skellefteå.

Klockan 19.30 larmades polisen om en trafikolycka där en häst ska ha blivit påkörd i Bergsbyn, Skellefteå. Föraren ska ha fått lättare skärskador i ansiktet, han är nu förd med ambulans till Skellefteå lasarett.

Hästen avled på plats av skadorna. Hästägaren är underrättad, enligt polisen.



Tänker på er och 1000 styrkekramar till er!<3


Funderar=P

Ska man pierca ögonbrynet eller inte?


2 fina hästar ja hitta=)

Typ: Stora hästar - Inriktning: Allround - Kön: Sto - Födelseår: 1998
Sto, ca 163 cm, född 1998. Ovanlig färg (gulsvart) med en ål. Lyhörd och känslig dam. Enkel i hanteringen, lätt att sko, verka, lasta, duscha m.m. Trevlig och snäll mot andra hästar. Kan stå själv i hage och stall. Van vid hund. Trafiksäker. Inga problem att rida ut sjäv eller i grupp. Fin och mjuk i munnen, går lätt i form. Känslig och lyhörd att rida. Tidigare tävlad svår hoppning. Även lättare klasser i dressyr.
Frisk och välmående. Vaccinerad och avmaskad i höstas. Har pass.

Jag köpte henne i somras för att både hoppa lite och rida dressyr. Skadade mig dock under sensommaren och har inte kunnat rida. Hon har i princip stått sen dess och är därför inte igång idag. Då jag inte kan rida ännu har jag bestämt mig för att sälja henne. Säljer henne till ett förmånligt pris då hemmet är viktigast. Någon som vill och har tid att sätta igång henne igen och ta tillvara på hennes förmågor eller kanske någon som vill ha en välutbildad hobbyhäst/promenadhäst. Skulle kanske även passa till avel då hon har en ovanlig färg.



Dressyr: http://www.youtube.com/watch?v=-5FPh-jMyRg

Pris 10 000 kr eller högstbjudande.
Ring eller maila.
 
Utbildad och tävlad 1,40 hoppning. Utbildad LA dressyr, tävlad lättare klasser.
 
Pris 10 000 kr


 


Typ: Stora hästar - Inriktning: Allround - Kön: Sto - Födelseår: 2004
Sto född 2004, 158 cm i mankhöjd e: Shurley´s Thunderbell RC u: Cartina ue: Carat
Feminint sto med framåtbjudning och trevliga gångararter. Hoppar med en fin teknink, banor 90-100 cm på träning. Tävlad LB dressyr med bra resultat. Trygg i sig själv och går fram överallt ute. Rids idag av både oruttinerade och ruttinerade ryttare - har även under hösten varit utlånad till ridskoleverksamhet vilket har funkat bra. Testar inte vid ryttarbyten men skulle passa bättre som en enmanshäst då hon trivs med en fast hand. Snäll att sko/verka, duscha, klippa och lasta.
Pris 43 000 kr
 
 
 





WiErD!!:S



heeej



Amanda heter jag och bor i Skellefteå!
Jag är 16 år och går då i 9an.
På min fritid är jag med mina kompisar och i stallet. Rider oftast en häst som heter Primus.



Har även en liten kanin på dryga 5 år.. 





Tror det var allt om mig! 

 




Lära mig rita?;)


11e bilden: En person du kan berätta allt för




10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll


Världens bästa Bea!!:D


9e bilden: Någon i din släkt


8e bilden: En person som du saknar

Saknar alldeles för många....

Sandra

Tove R, Matilda
Jonna, Amanda

Tove S

Rebecca

Jessica


Jaa!:D










Hoppning ikväll med gammtanten Bella!!:D<3












7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp


Tur jag aldrig sagt att jag är normal iaf;)


6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge


Saknar dig Toviis<3


5e bilden: En gammal bild på dig själv


Om ni nu ska jävlas å vill ha en äldre bild så kan jag med direkten säga att det går inte!
Den där bilden är tagen samma kväll som jag kom hem från BB=)
Alltså var jag bara några dagar gammal på denna bild
Å han som håller i mig är min storebror;)


4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv






Jaa de var ju 3 bilder å inte en men skit samma:P


Kelly Clarksson-Stronger


3e bilden: En bild på någon i din familj


Storebror


Något tråktigt

Någon snygg? Beatrice Strauka
Någon smart? Amanda Björk
Någon med snygg kropp? Dennis Grenebrant
Någon saknad? Många kompisar från skellefteå! 
Någon du har tappat? Helen
Någon som du vill känna bättre som är jätte fin? Finns en hel del faktiskkt:) men typ Fanny, Amanda, Michelle å några till=) 
Någon som du har kommit närmare den senaste veckan? Vet ej?
Någon som skrev till dig sist på chatten? Emma Karlsson
Någon med snyggt fordon? Elin Lundgren
Någon med egen hund? Viveca Grenebrant
Någon med en Nokia? Mamma
Någon du tycker är tuff? Alla e lika töntiga xD
Någon med dålig humor? JAG!!
Någons kompis kille eller tjej? Viktor




Här är förresten Elins fins fordon=)

El Paraiso heter den bilen=)

2a bilden: En bild på dig själv


Redo för backen!;)


Håret

Bara för att min älskade kusin ville se mer bilder på mitt hår så
Här får ni lite:)

Blond med brunt underhår;)

Ganske ljust längst upp:P

haha de få duga ;)


1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.


John Bengt Dennis Larsson Grenebrant

























Du gör mig starkare och starkare för varje dag som går!!
Jag älskar dig gubben:*<3


Lista:P

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.

Cnepee!

Namn? Anna
Piercingar? 4 i öronen tunga å nåsan
Tatueringar? haha nej
längd? 1.64
Skostorlek? 37-38
Hårfärg? Blont med brunt underhår:)
Vad är du rädd för? Småkryp, ormar
Vem/vilka vet mest om dig? Dennis 
Gillar du att tvätta? Ibland kan det va kul
Gillar du Berg-och-Dalbana? Njaa läskigt men kul
Vad ska du göra ikväll? Äta, se film å sova:)
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej
Tänker du på självmord? Näee
Tycker andra att du är attraktiv? Det vet inte jag?
Vilket shampoo använder du? Sunsilk
Morgon- eller nattmänniska? Natt
Sparare eller slösare? Bådaaa, beror på
Har du några homosexuella vänner? Jo
Bio eller promenad? Båda men kanske bio
Är du kittlig? Jaaaa
Rädd för insekter? JAAAA!!!
Vad gjorde du kl 8 i morse? Sov
Nämn något som gjorde dig glad igår: Dennis!!
Vilka är viktigast för dig? Mina kompisar,hästarna, älsklingen
Snarkar du? När jag är förkyld annars nej
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna flyga=D
Stökigt eller välstädat? Mitt e mellan
Vad gör du om du får hicka? Suckar först sen bryter jag ut i skratt xD

Favorit..
Mat -
Pasta Al Fredo=P
Låt - You Found Me-The Fray
Dryck - Cola
Film - Vampyrer suger!!!=D

Har du nånsin..
Gråtit över en pojke -
Jepp..
Gråtit över en flicka - Kompisar ja
Ljugit för någon - Haha jo =O
Varit i slagsmål - Jaa
Blivit arresterad - Nee

Antal
Gånger du varit kär -
Mänga:)


Senaste...
Bok du läste -
Minns inte det var ju ett tag sen
Personen du fick brev av - CSN-.-
Personen du fick sms av -
Älsklingen<3
Gången hela din familj åt middag tillsammans? -
Några år sedan
Saken du köpte - Schampoo å balsam xD
Vad har du gjort idag - Gått, sovit, möte å handla:)
Brukar du svära mycket - Ibland
Hur tidigt stiger du upp - Mellan halv 8 å 9 xD
Gillar du att slåss -
Näe
Vad är du allergisk mot - Laktos, hö
Var har du ont - Ryggen och magen
Använder du hårspray -
Japp
Favorit serie - Vampire Diaries
Håkan Hellström eller The Ark -
The Ark!
Gillar du ketchup - Jo
Är du glad nu - Mjo lite
Var du glad igår -
Njaa stundvis
Varför? - Trött
Vad dansar du till - Allt möjligt!
Stockholm är -
Huvudstaden
Göteborg är - Stort, rolig stad och fint:D
Kan du sjunga - HAHA jag skulle inte våga lyssna iaf xD näee men vissa kompisar tycker jag kan sjunga
Gillar du att sjunga? - Joo när jag är själv ja
Spaghetti eller makaroner -
Makaroner!
Ett land du helsat vill besöka thailand eller hawaii - Hawaii!!!

VEM :
Saknar du-
Amigo, Troja, Melwin, Pj, Polaris och älsklingen
Vill du döda - Haha vill int åka dit för mord men finns 4 personer;)
Rörde dig sist - Dennis
Vill du slå - En viss person
Kysste dig sist - Dennis
Vill du kittla - Älsklingen;)
Kramade du sist - Dennis
Vill du prata med -
Tove S...
Skrek du på sist - Dennis. fast på ett snällt sätt=)
Vill du vara som - Rolf Göran Bengtsson
Sårade dig sist - Mamma å pappa
Vill du bli galet full med - Dig såklart;)
Gjorde dig riktigt glad senast -
Dennis
Ringde du senast - Pappa
vackrast på jorden - Dennis



HUR :
Svarar du i telefonen -
Vad vill du? xD
Fördriver du tiden - Sitter vid datorn
Mycket pengar har du - 500 nåt
Tjänar du pengar - Studie bidrag
Ofta Bäddar du sängen - 2-3 ggr i månaden
Ofta diskar du - Brukar bli endel
Ofta städar du -
Beror lite på
Många stör du dig på -
Många
Ofta träffar du din familj - Nån gång i månaden 


VÄLJ :
Katt eller hund -
Hund
Vit eller svart -
Svart
Varmt eller kallt -
Varmt
Vatten eller land - Land
Sex eller kyssar - Kyssar nästan(A)
Telefon eller internet - Båda
Musik eller tystnad - Musik!
Bok eller film -
 Film
Leva eller dö- Leva

dryyygt...

OM DIG/ ALLMÄNT
Hur gammal är du? - 18
Hur lång är du? - 164
Hur mycket väger du? - 47-50
Har du några piercingar/tatueringar? - Tungan, näsan öronen snart ögonbrynet;)
Vilken skola går du på? - Nej
Vad vill du bli när du blir äldre? - Leva mitt liv med dennis
Är du singel? - Dennis!!(L)
Har du syskon? - Ja
Vars bor du? - Vilhelmina
Är du nöjd med dig själv? - Har ju världens finaste älskling å dom bästa kompisarna så klart;)
Vad tror du andra får för intryck av dig? - vet ej?
Din favoritmaträtt? - Lövtunnbit å pommes:P
Vilken maträtt kan du verkligen inte äta? - Blodpudding
Din naturliga hårfärg? - Sandre

SENASTE
Som ringde dig? - Älsklingen<3
Som smsa dig? - Älsklingen<3
Som du smsa? - Älsklingen<3
Som du kramade? -Älsklingen<3
Som du kysste? - Älsklingen ofc;)
Som du slog? - Pappa
Som du bråka med? - Mamma å pappa
Som massera dig? - Älsklingen<3
Som du dela dricka med? - Antonia
Missade samtalet? - Älsklingen;)


ANVÄNDER DU...
Deodorant? - Ja
Parfym? - Jo
Kjolar? - Nej!!
Klänningar? -  Nej!
Hoodtröjor? - Japp!!:D
Hårmousse? - Nej
Hårspray? - Ibland
Klackskor? - DC
Body spray? - Nej
Rouge? - Ibland
Foundation? - Jo
Ringar? - Förlovningsringen ofc;)
Mössa? - Joo
Hårband? - Nej
Nagellack? - Nej

SANNINGEN OM DIG/ DÅLIGHETER
Har du snattat någon gång? - ja
Har du druckit alkohol? - Ja
Röker du? - Ibland
Snusar du? - Näe
Har du druckit så mycket att du spytt? - Ja
Har du slagit/kastat något mot en glasruta så att den krossats? - Fotboll
Tagit droger?- Nej
Har du druckit en alkoholdryck utan att veta vad det är för något? - Ja
Har du strulat med en främling på fyllan? -
Ljuger du ofta för dina vänner? - Nej
Har du tagit en väns pojkvän? - Nee
Har du varit otrogen? - Ja men de var ett tag sen å skulle ALDRIG kunna vara det mot Dennis!!<3
Umgås du i kretsar där folket brukar "röka på"? - nej
Har du hotat någon? - Ja, ångrat de sen
Har du mobbat någon? - Ja

VEM/VILKA...
Är din bästavän? - Bea, Tess, Mona, Antonia
Saknar du? - Älsklingen<3
Vill du träffa just nu? - Älsklingen
Umgås du mest med? - Älsklingen
Stör du dig på? - En viss person
Ringde du senast? - Älsklingen
Skrev åt dig senast på facebookchatten? - Kugge
Vem puffade dig senaste på facebook? - Älsklingen
Vem skrev du senaste med på msn? - Emma
Vem kommer du träffa imorgon? - Älsklingen, Bea å mona hoppas ja på
Vem har du inte träffat på längre? - Min älskade farbror som ja träffa för 2 år sedan typ...
Festar mest av dina vänner? - Många:P
Skulle du vlija se ut som? - Redan nöjd

JA/ NEJ FRÅGOR
Är du helsvensk? - ja
Är du glad just nu?- Ja
Har du en hund? - Nej
Har du en katt? - Nej
Har du varit utomlands nångång? - Näe
Har du svarat ärligt på alla frågor? - Ja
Är du blyg? - Ja
Ska du ta körkort? - Ja
Ska du tatuera dig/pierca dig? - Klart;)
Vill du har barn? - Nej
Hade du kunnat adoptera? - Jo
Hade du kunnat adoptera bort? - Aldrig!
Har du en egen dator? - Ja
Går du i högstadiet? -  Nej
Går du på gymnasie? - Nej
Är dina föräldrar skilda? - Nej
Mår du bra just nu? - Joo men mår snart bäst!

Imorgon!!:D

Imorgon bli de backen med Ebba!!:D
Faan seee nice;)



Haha med denna bilden säger jag hejdåå:P
Kanske skriver mer ikväll före Antonia kommer hit!!:D


Heaven Or Hell-Volbeat


Less







Nu lägger jag ner dehär ja orkar inte mer!!

Bilder får tala för sig själv!!


Heeelt galet kääär!!!<3<3<3

Igår på ridningen så red jag en SUPER fin ponny asså jag e helt såld!!

Där har ni de underbara lilla trollet Bella<3
De märks ibland att hon e gammal för hon e ganska stel å ibland då hon inte orkar så byter hon galopp bak (mest i höger varv) Men satan då man hittar knapparna på hon så då jävlar få man så jävla mucket tillbaka:D
Hon e lik en ponny från skellefteå som jag red förr

Denna fin fina ponny<3
Dom e lika tjuriga å ha ungefär samma underhals å allt;)
ganska kul:)


Aja nu ska jag sluta tjata på om detta hästeri ganska lång tråkigt för er läsare;)

I veckan har jag ju haft praktik å ja e sjukt less, Men tänk såhär Anna: Bara 4 VECKOR kvar nu-.-

Åhhhh vafaan ha man lärt sig??
Typ göra olika mackor, knäcka 3800g ägg-.- 
Har även städat´en massa å plockat disk men de kunde jag ju förr xD

Men nu ska jag å bubbas ner på ica för ikväll bli de FREDAGS MYYYYYS(L)(L) 



OverAndOut//Anna


RSS 2.0