Hos Agnes

Nu sitter jag hos Agnes och vi har nästan nyss ätit.
Till förrätt fick vi västerbottens paj och det var jätte gott!:)
Efter det fick vi potatis gratäng och file! Jätte gott det med!:D

Nu sitter vi vid datorn och kollar hästar och häst bussar och vi har hittat en massa grejjer vi vill ha men vi har vissa krav!
1. Det måste finnas 4 häst platser
2. 7 sovplatser till för Anna, Agnes 2 skötare till oss var å 1 fotograf (hehe svårt gissat vem det blir)
3. Den ska såklart vara stor!:D

Haha aja nu ska vi förtsätta leta å ha skojs:P

Hare bra/ Anna!:D
Ps: Agnes hälsar


Gott nytt år!!

Om några minuter ska jag dra till Agnes för att fira nyår!:D

Ni kan få lite information om Agnes!

Agnes
Ålder:
13
Favorit häst: Medusa och Schatz
Familj: Pappa Anders, Mamma Sara, Lillebror Albin, Lillasyster Alma och Anna och foderhästen Medusa såklart!:D

Jag har inte känt Agnes så länge men hon betyder mycket för mig och jag hoppas hon aldrig vill lämna min sida för jag tänker inte lämna hennes sida!<3
Du är en avb mina bästa vänner:*<3

GOTT NYTT ÅR/Anna

Året 2010!

Lite om 2010 både bra och dåligt!

Bra
Pj flytta till stallet
Bra sommar med go värme å vänner!
Igångsättningen med Kompis
Alla minnen med Pj
Klassresan med alla i gamla klassen
Resan till östersund med häst klassen och häst 2:orna
Alla minnen med mina bästa vänner!
Krocka med moppen i en släp XD = En livrädd Amanda!!

Dåligt
Moppen dog lite då och då-.-
Slutade rida Kompis:´(
Alla mina blånaglar...
Det åskade lite
Skolan
Skolavslutningen i 9an...
15 April 11.54 då älskade Polaris

Aja nu kom jag inte på nå mer just nu



Bilder julkursen=)



Haha ni kan ju ignorera sista bilden XD
Ps: Världens bästa gång;*<3

Kraaam/Anna

För vissa slutar det nu och för vissa fortsätter det roliga!=)

Förlåt för min sämsta uppdatering! Men jag har inte haft så mycket tid att skriva har umgåtts med några av  mina bästa kompisar=)
Idag är iaf första julkursen slut:( Kommer sakna lilla pontus fast han inte är det finaste men han är mysig och bara underbar!:) Ingen tävlings häst i dressyr ska jag då säga för han är stel som en STOR betångvägg!<3
Men i hoppning är han underbar!

Det jag måste träna på när jag ride han är nog dom viktigaste grunderna: bromsa och STYRA!! XD

Idag red vi för Ida G och det haf faktiskt inte gått bättre än vad det gjorde idag:)
Jag fick veta varföör han var så stel i ena varvet och det berodde på att hans bakben inte vill hänga med helt å hållet men i slutet böev han riktigt trevlig faktiskt:D Jag är super nöjd med dom här 6 dagarna!

Imorgon blir det julkurs med Amigo!! Å jag längtar som bara den för jag har saknat att rida den "lilla" skrutten:D

Aja kan slänga in lite bilder från veckan!=)


Knep hesten<3

Hade inga bilder på Amigo men dom kommer väl :D

Kraaam/Anna

Justeja

God jul!


Kollage

Jag gjorde ett kollage med Pontus tänkte lägga upp det=)



KRAAAAM/Anna


Julkurs- dag 2

Idag, fredag, 24 december 2010 och även kallad julafton!

Dagen började med att stiga upp vid 7 och ta på mig stallkläder eftersom jag hade stalljour.
När jag kom till stallet vid halv 8 så börjar jag med att göra sysslorna till Pontus och går sedan vidare och mockar åt Primus, senare när jag är klar med det så börjar jag smått med Peter Pan men då kommer Jonna och hon ville såklart mocka själv:) men det får hon gärna eftersom det är hon som har han sen så orkade jag inte mocka mer för han hade så jobbigt XD

Jag går vidare och fyller några hö påsar sen går jag och fikar frukost med Tove S som tycker att vi ska tolka efter Baronessa idag!:)
Först tyckte jag det var en rolig ide men senare när jag börja tänka på tiden så blir det lite för lite tid för oss som ska rida klockan halv 11:/ Men jag vill ju tolka och om jag vill det så blir det :P

Vid halv 10 går vi och gör iordning Nessa å fixar med tömmar å tolkselen!
Vi åkte på en madrass och jag åkte med Amanda N:) haha som mest klara vi typ ett halvt varv utan att ramla av madrassen näee men typ 1 kanske XD
Det var iaf as skoj XD
Det blir nog att tolka mer typ på söndag då ska vi se om vi kan dra med Jonna och Amanda B med!:)

Efter vi tolkat klart sprang vi in och gjorde iordning hästarna vi skulle rida!
Pontus var inte bara lite jobbig idag men men... jag har inte riktigt hittat knapparna har ju bara ridit honom 4 gånger, 2 gånger hoppat och 2 gånger dressyr:) så jag har fortförande inte så höga krav!!

Imorgon är det fri ridning igen hoppas han e lite mindre stel då:P
Kan slänga in en bild från igår:)


Hopphästen eller<3

KRAAAAAM/ Anna

Julkursen- dag 1

Idag var det ju första dagen på första julkursen som jag ska gå:)
Jag kom till stallet ca kvart i 8 för mamma skulle å jobba å jag som är så himla lat orkade inte gå till stallet (Det är ganska långt ändå)
Direkt jag kom till stallet så fixade jag mockning å fylla hö till Pontus.
Vid ca kvart i 10 kom några av dom bästa (Jonna&Amanda) som oxå ska gå julkurs=D
HAHA bara för att jag har tråkigt så kommer det lite information om dom här.

Jonna
Ålder:
14 år
Född: Den 13 november, Åre
Favorit häst: Lars och Peter Pan
Sköthäst: Emil
Ridit i: 5-6 år
Intressen: Stallet, kompisar, grafik och m.m
Bästa vänner: Amanda, Anna, Matilda och Tove R
Bild:

Amanda
Ålder:
14 år
Född: 12 februari, Skellefteå
Favorit häst: Guten och Primus
Sköthäst: Baronessa
Ridit i: 4-5 år
Intressen: Kompisar, stallet, dator och m.m
Bästa vänner: Anna, Jonna, Matilda och Tove R
Bild:

Jag tror jag lägger upp lite information om mig själv när jag lix är igång:P

Anna
Ålder:
17 år
Född: 8 september, Skellefteå
Favorit häst: Pontus, Troja och Kompis
Sköthäst: El Paraiso även kallad Pajjen, Pajsen, PJ och m.m
Ridit: ca 10 år
Intressen: Kompisar, stallet, datorn, musik och m.m
Bästa vänner: Amanda, Jonna Tove R och Matilda
Bild:

Ja det var lite om några av mina kompisar jag ska såklart berätta om dom andra senare har bara inga bilder på dom:(

Jaa bilderna ni ser ovan är tagna av Tove Söderström, hon är alltid snäll och fotar=]<3
Bildena är oxå tagna idag då vi hade hoppning för Hanna Zingmark.
Vi hoppade som högst 90. Men det är lagom höjd för mig som forförande är lite hopprädd sen jag flög av Felix för ca 1 år sedan...
Men jag har börjat komma över rädslan tror jag för jag hoppar ju Pajjen ganska mycket ibland och eftersom han är bomrädd så måste man vara ganska säker och inte tveka för det känner ju han å då kanske han inte hoppar...

Imorgon på julafton har vi fri ridning då funderar jag på att rida barbacka om Jonna eller Amanda ska det :)
Ja jag kan ju berätta vilka som rider i min grupp nu under första julkursen (har ändå så lite för mig)
Jonna - Peter Pan
Amanda B - Primus
Jag - Pontus
Amanda N - Benno
Olivia - Karl Gustav även kallad K-G
Felicia - Browny
Nellie - Cindra

Haha detta blev ett lång inlägg=]

Hästen gillar julmust:D<3



KRAAAAM/Anna

Gästbloggare!!!

Heej, eftersom Anna tänker ha en lång bloggpause så kanske jag kommer blogga lite då och då=))
Jag heter Amanda och har en egen blogg oxå, www.amandabjork.webblogg.se =) lääs läss!!
Jag är en av Annas bästa vänner och jag rider oxå och tkr om att vara med hästarna, men oxå att umgås med kompisar mm.
Jag är ingen intressant person men, så det finns nog inte så mke mer att berätta=P
Ha det bra alla Annas läsare!!

 HAhahaha

 heeehheeeeeee


städa sen stallet!!

Just nu håller jag på att städa ska bara dammsuga om jag hittar dammsugaren som mamma gömt nånstansXD

Efter det blir det vänta på att mamma ska sluta jobba å dra upp på stallet:D

Ska även mysa lite med världens bästa ponnysar=]<3
Kompis=]<3
Troja=]<3
(Bilden på Troja är tagen från Linn Eklund)

Kraaaam/Anna

Vad skulle jag göra utan mina kompisar?

Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle gjort om jag inte hade er....
Amanda
Jonna
Matilda
Tove R
Tove S
Agnes
Helena

Ni är dom jag alltid kommer ha närmst hjärtat jag älskar er till 1000 och jag hoppas vi kommer vara vänner livet ut för jag är inget utan er<3

Kraaaam/Anna

Ajajaj

Igår var jag hos tandläkaren å fixade min tandställning och ni som har rels vet hur ont man har efter... man kan knappt äta eller prata:/

Jaa iaf idag så har jag varit i skolan:) kände suget att fara hem hela tiden för att jag hade ont i tänderna som ledde till att jag fick ont i huvudet som senare ledde till feber känslor....

Nu ska jag inte sitta här å klaga XD
Vi var ute å körde med hästarna idag:) Jag och Hanna körde Prince Sund även kallad Prinsen. En jätte fin häst men det fanns två minus med det hela köra grejjen...
1: För små skor så det blev IS kallt om fötterna:/
2: Händerna var typ förfrusta för det var typ 20- :O

Haha näee imorgon blir det KDRF å ha markarbete före lunch sen ska vi ha hoppning efter lunch:) sen ska vi även ha prov i bandagering, sits och ryttarens hjälper:)

Näee nu ska jag gå och träna kanske hinner skriva sen med:)

Kraaam/Anna

Hejhej:)

Nu har vi tagit ett beslut att lägga ner våran gamla blogg av en viss anledning:/

Men iaf så kommer jag Anna finnas på denna blogg nu i framtiden (får vi hoppas)

Jag kommer skriva om det mesta men det blir nog mest om hästar...



Aja nu ska jag dra herrå:P

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0